Despre mine

Fotografia mea
`sunt studentă, freelancer, idealistă și free for ever `fac slalom printre terapii în psihologie(momentan) `nu îmi place să pun mâna pe piersici `îmi place să beau mai mult de o cafea pe zi `îmi plac oamenii `nu îmi place să mă uit la televizor `imi place să gătesc `îmi displace să fiu răcită `ador cafeaua caldă însoțită de ciocolată `îmi place dulceața de cireșe albe, coacăze și mure

joi, 17 februarie 2011

Intre comunism, noi si cei de dupa noi

     ”Unde te incadreaza dupa ce termini facultatea?„....o intrebare frecvent pusa de catre bunicii mei si cei din jurul meu de o varsta cu ei. Nu incerc sa jignesc dar nici parintii nu sunt departe de ei. Desi au prins ei ritmul, ideea ca acum trebuie sa iti faci un CV, o prezentare si trebuie sa iti cauti singur de munca a fost interpretata de ei ca si indemn de a-ti prezenta orice loc de munca rasarit pe net sau in ziar (adesea te suna si iti spun: „Uite, scrie in ziar ca te poti angaja la Plus sau la o organizatie„).

      Tocmai citeam un articol....pentru studenti.....despre „La ce sa te astepti dupa ce termini facultatea”. Chiar din titlul articolului m-a izbit realitatea: unii dintre noi inca mai asteapta sa ne pice in brate, de prin cer, o slujba, o informatie, ceva. Din experienta mea, cel mai des pica ceea ce pasarile zburatoare vor sa elimine sau cate un balon cu apa daca e vara. Trist.....dar adevarat.....pe de o parte, si de inteles avand in vedere ca multe modele de  functionare ni le procuram cu mandrie din sanul familiei, iar majoritatea parintilor nostri(cum ar fi ai mei) au gustat din plin din sistemul si valorile comuniste.

      Chiar si la facultatea de psihologie, aceasta atitudine este adanc inradacinata in cognitiile noastre minunate. Stand in curtea interioara auzi tot mai des fraze de genul: „Pai daca nu ne da cursul, eu de unde sa invat?” - pai ei de unde au scris cursul ala mai? Doar nu l-au visat noaptea sau le-a soptit o pasare la ureche despre metode de cercetare in psihologie. Exista carti, exista internet, exista Google unde poti sa scrii „mamaliga” si iti apar foarte multe referinte. Asa e cu motoarele astea de cautare - le-au inventat oameni care au vrut sa ajute la progresul umanintatii. Cu toate astea, au uitat sa dea si instructiuni de utilizare ceea ce ne pune in dificultate(mare dificultate as putea spune).

     Asadar - comunismul si motoarele de cautare avansate sunt oarecum mana in mana. Comploteaza. Comunismul iti dadea mura in gura un drum de viata pe care daca il urmai erai fericit si nu prea mult solicitat cognitiv, iar motoarele de cautare avansate in comunism sunt degeaba pentru ca nu te duce capul sa le folosesti.

     Si uite asa....chiar si cei din generatia noastra se plang domle  ca profii  nu le da. Si uite asa au devenit profii un fel de keepers  la de toate. Intentionat o fac. Ne ascund tot felul de informatii si nu ne invata ce trebuie. Roadele comuniste sunt inca dulci...nevestejite. Oare cand o sa invatam sa cautam de unii singuri, sa mai aducem noi informatii domnilor profesori?.....Waiting...just waiting....

3 comentarii:

  1. interesant. mai ales partea cu comunismul . e adev ai nostrii parinti au avut ceva ce noi nu avem. noi trebuie sa cautam sa ne zbatem. ei au avut pe masa. viata merge in continuare si fiecare zi e o batalie. nu toti pot castiga.

    RăspundețiȘtergere
  2. aaaa. si prin stilul de a scrie esti cam ravratita. nu fi ca no sa iti gasesti locul acolo... printre cei care '' nu stiu sa caute si vor mura in gura'' fii mai indiferenta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cris, leapşă. :D
    O onorezi?

    http://pierdutaprintreranduri.wordpress.com/2011/03/21/leapsa-de-la-somnulescu/

    RăspundețiȘtergere